in

Yamaha 125z

Nathaniel Kumar atau Amar baru saja membeli sebuah motor Yamaha model 125z.

Seiring semangat kegembiraan mendapatkan motorsikal idamannya,Amar menjadi sangat teruja menunggang motor 2 lejang tersebut dengan kelajuan tinggi.Dengan sokongan teknikal kawannya yang pakar dalam mengubahsuai enjin motor,Amar berasa bangga memiliki motorsikal yang tersangat laju.Cuma 125cc namun mampu merempit selaju 290km sejam.

Minatnya itu bagaimanapun disalurkan pada jalan yang salah.Amar selalu menunggang motorsikalnya dengan laju dimana-mana saja dia suka.Tabiatnya ini menyebabkan ramai orang berasa marah.Beberapa siri pergaduhan perkauman sering mengaitkan beliau dan motorsikalnya.

Suatu malam,Amar melalui satu lorong gelap untuk pulang kerumahnya.Itulah hari terakhir dia dengan motorsikalnya.Entah siapa yang merentang wayar halus separas leher dan tepat memutuskan leher Amar.

Cerita seram baru bermula.

125Z Amar terpaksa dijual oleh kerana keluarganya menghadapi gangguan setiap malam.Menjelang waktu 2 pagi,tepat jam kematian Amar,enjin motor tersebut hidup sendiri.

Beberapa orang yang membeli 125Z tersebut terpaksa menjualnya.Sehinggalah terdengar khabar 125Z tersebut dijual semurah 20 ringgit,namun siapa berani membeli setelah mengetahui sejarah motor tersebut?

Kini dikatakan motor tersebut masih terus bertukar-tukar tangan.

Penulis pernah berhajat membeli motor tersebut,dan jika benar motor tersebut berhantu dan hidup enjin sendiri pada waktu malam,penulis bercadang akan menghantarnya ke masjid.

Namun tiada siapa tahu kemana dan siapa pemilik motor tersebut.

Sekian.

Perkongsian Daripada Unknown.

What do you think?

Written by ERRA

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0

Comments

0 comments

Hantu Saga

Kem Landasan Keretapi Maut