in

Sebulan Di Alam Ghaib Bahagian 2

Selepas pada itu…ada seorang sosok tuan puteri yg memberikan saya bermacam batu ii berlian yg boleh meresap ke dalam tubuh badan….badan saya dipenuhi batu tersebut sehinggakan sebesar lengan saya….lalu ia meresap menyebabkan saya menjadi kebal di dalam alam tersebut….katanya awak lebih memerlukan daripada saya…dan di dalam alam tersebut saya diajar untuk lawan dengan jin untuk menarik batu geliga(batu cincin yg mistik)…x tahu kenapa saya cekap dalam bab menarik batu misteri ini..tidak ada jin yg boleh lawan menarik batu tersebut apabila berdepan dgn saya… mungkin ini pelik bagi pembaca…tapi tidak bagi saya…

btw di dalam bilik saya ….mak saya letakan radio yg 24 jam putarkan ayat al quran.(rukyah)…so …dalam masa yg sama jin yg berada di dalam jasad saya ketika itu…maybe dia panas..sebab jasad saya kena ikat kaki dan tangan dan tidak boleh kemana ii….pada masa yg sama juga dia cuba untuk tekan(tindih) saya kerana dia tidak boleh buat apa ii selain membawa saya ke alamnya..(.ini ringkasan) setiap surah mempunyai cerita berlainan….sat cerita saya kena jadikan tawanan perang….dan saya dibawa bersembang dengan lautan…ketika dia panggil saya saya tertanya suara apakah ini…rupanya ada jin ni..dia suruh pergi di tepi pantai…and then ada satu ombak besar yg datang menutupi saya dan berkata….kamu pernah bt dosa sekian ii di tempat sekian ii saya mengaku dan pelbagai pertanyaan yg saya tidak boleh kongsi sepenuhnya (suara lautan kecik dan bercakap dlm bahasa arab…x tahulah saya mcm mna saya boleh faham ketika itu..

suara lautan klaw pembaca nk tahu mcm mna ….suaranya nk mcm seorang qari zaid abu kautsar (nnti kat bawah saya letak link untuk pembaca untuk mendengar suara lautan yg kecik tapi menyentuh hati )x sama sepenuhnya tapi nk mcm tu ……dan mcm ii lagi lah yg x masuk akal….saya pendek kan cerita takut nnti kita terlari akidah….faham ii la kan jin ni…semuanya nk tipu tapi pada masa yg sama ada betul nya……pada masa yg sama ramai tok guru mai berubat saya…termasuk juga guru ii silat…tapi mereka x leh buat apa ii lebih 13 orang yg datang berubat pastu semua cakap benda ni kuat….ada yg kata saya ni nk boleh benda yg baik ii … seterusnya ….saya dah sedar tapi kalini di dalam alam nyata….alam kita la kan…saya pergi ke masjid lepastu ada satu¬† suara yg sruh saya buka al quran …saya buka pembaca nk tau apa yg terjadi?……

ketika membuka saya tengok aik…awat kosong…muka surat x dak…semua jadi putih…saya selak ii cari ii al quran itu hanya tinggal surah yg pendek ii di belakang…apakah tanda ini?….surah yasin ka apa ka yg lain dalam al quran tu semua hilang…kecuali ayat ii belakang ja..yg tinggal….sedihkan….seterusnya….cita ni best sikit…setiap kali saya dengar ayat al quran…saya dengar 2 suara…telinga kanan suara biasa…belah kiri suara lain…suara perempuan (actually cerita ni saya dah send dekat KM)pihak KM boleh rujuk yg tu …..saya mohon maaf …sekiranya terkasar bahasa…yg baik ii datang dari Allah …yg kurang dari diri saya sendiri…..

Perkongsian daripada Muhammad Afiq.

What do you think?

Written by Maya

Comments

Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0

Comments

0 comments

Kursus Bahagian 1

Calit Kening