in

Saka Nenek Kebayan

Assalamualaikum nama saya Amoy umur saya dah 20 tahun saya orang Melaka mix cina ayah saya melayu mak cina..

oh Yee maksu saya ini memang ada jaga saka diturun oleh arwah atuk saya belah ayah saya.
Okay mula saya boleh nampak umur 11 tahun benda² kotor masa tu saya duduk dengan maksu saya di Selangor.

Ingat lagi masa tu petang biasa lah budak main masak-masak kat depan rumah ..tapi rumah Maksu saya tu dua rumah yang lain semua pokok satu rumah tu tak ada orang pun duduk masa petang tu saya tergerak hati nak tengok rumah satu tu depan je dengan rumah Maksu saya.

Saya nampak mayat tak pasti lelaki tau perempuan sebab tertutup tapi cuma ternampak rambut panjang mula malam  situ lah saya boleh nampak benda²  tapi saya tak pernah takut dengan benda tu dan malam tu saya tak boleh tidur selagi belum azan subuh.
Saya pergi mana pun nampak tapi saya buat bodoh je.

Sampai lah saya 13 tahun. Saya duduk rumah nenek saya belah mak kat Melaka satu hari tu malam saya nampak Mendiang atuk saya sedang kan mendiang atuk saya dah lama pergi masa umur saya 9 tahun… selepas seminggu tu saya ternampak ayah saya sendiri datang kat saya penuh darah waktu tu saya tak tidur main telefon saya terkejutnya nampak ayah sendiri  sampai sekarang saya tak tahu ayah masih hidup atau tak…

tapi mak saya dah kawin lain dah…lusa macam tu saya bagitau mak saya..mak saya dan ayah tiri saya kata alaa tu semua mimpi je mainan setan..tapi sedangkan  saya tak tidur waktu tu…saya seorang nakal dulu selalu keluar malam selalu sangat nampak benda tu macam biasa saya buat bodoh je

Sampai lah saya 17 tahun saya duduk dengan mak dan ayah tiri saya masa tu mak lahirkan adik tiri saya selalu nampak seorang perempuan ganggu adik tiri saya waktu dia tidur sampi lah adik tiri saya tu tak boleh lepas azan subuh baru tidur

Lepas tu umur saya 19 tahun mak saya lahirkan adik tiri saya lagi waktu memang semua orang dapat rasa ada benda ganggu dua adik tiri saya mula tu saya bagitahu ada seorang perempuan ganggu dan nak main dengan adik²  mula situ mak saya cari ustaz untuk ubat kan adik² saya dan saya

Ustaz itu pelik kenapa saya boleh nampak benda tu lepas ustaz tu mintak gambar saya kat mak saya mula situ baru saya tahu kenapa saya tak pernah takut dengan benda tu sebab kan ada saka nenek kebayan kat saya disebabkan saya tengok mayat kat rumah kosong tu… alhamdulillah saya dah diubati tapi kandang ada rasa seram sejuk mula situ saya dah mula takut tak macam dulu..

Okay nasihat saya…jangan sekali kali  kita tengok rumah kosong dan tak mintak izin dengan tuan nya dan kalau ada kekurangan yang jaga saka tolong berhanti hati takot nanti kita yang kena nanti…

Perkongsian Daripada Amoi.

What do you think?

Written by ERRA

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0

Comments

0 comments

Ada Apa Dengan Bilik 4?

Hantu Ikut Aku!