in

Polis Marin Diganggu Qarin

Aku taktau mcm mana nak mulakan cerita aku, tapi apa yg boleh aku katakan kisah yg terjadi pada diri aku ini betul betul membuatkan aku tersedar bahawa kita manusia sememangnya berkongsi alam dgn alam yg lain, kisah ini terjadi ke atas kawan baik aku dan kisah ini bersangkut paut dgn aku, aku skrg bertugas sbgai anggota polis, polis marin di pantai timur sabah, maklumla kalau dah polis marin ni tugas aku meronda laut, menjaga keselmatan negara.

Kisah aku ini bermula ketika kawan aku ini baru hbis meronda laut, jadi malam itu pada jam 12mlm dia mnggantikan aku utk shift menjga kawasan pengkalan kami, dia smpai dalam jam 1150 begitu aku tgur dia, “awal kau” dia mnyaut “yaa aku tkut aku tetidur kalau lambat”, jadi sdg dia bersiap baru dia perasan yg telefon dia trtinggal di rumah sewa kami, dia pun pinjam moto aku dan trus balik mengambil telefon, maklumla dia baru dan belum ada moto sndiri lg, aku pun mnunggu dia smpai kalau tidak aku tidak boleh balik lg slgi tiada yg gnti aku disitu.

Kemudian haa! dia smpai, disini la segalanya bermula… aku tgk muka dia pucat, aku tgur knpa kau ni, dia tgk aku lama lama dia hnya pegang aku dan kata “balik elok elok jgn prgi mana mana”, aku pun aik “dah knpa kau?” biarkan saja dan trus balik, smpai dirumah aku mandi bt mcm biasa, ttb kawan aku td tu ws aku tnya kau dimana? Aku ckp aku dirumah la knpa, dia kata dia mau menelefon aku, aku pun angkat la call dia, jadi dia kataaaaa….

Tadi masa dia otw balik ke pengkalan dia nampak aku, sdg cangkung ddk dihdpn satu moto, gaya smua sumpah sbijik mcm aku, dia kata dia tgur “awalnya balik”, tapi aku cuma snyum dan tgk saja dia, tp bila dia smpai dia tgk aku rupanya sdg tnggu dia, jadi siapa yg di moto itu!!!!!!

Aku trus trbgun dan aku selwat ya Allah sapa pulak yg meyerupai aku… jadi kawan aku tu suruh aku bgun solat, aku mmg cuak tambah pelik, mgkin kawan aku tu penat smpai terbayang mcm tu skli bayangan dia saja, mlm tu aku ssh jgk nak tido, aku pusing kiri pusing kanan ttp sama, tepat jam 4pagi aku trbgun ngam trus pintu blik aku diketuk rupanya kawan aku tadi, dia kata dia mintak maaf kalau apa yg jd mnakutkan aku, aku kata tkpe, aku trus ttup pintu dan cuba smbung tido.

Ttb fon aku berdering kawan aku tu call, aku pun angkat dan ckp yaa knpa lupakan jela, dia kata aikkkkk “aku nak tnya kau ni kau ada nak makan apa apa tak aku dkedai mamak blum blik lg” Jadi siapa tadi?!!!!….yg ketuk pntu blik aku itu… itu saja yg aku nak kongsikan, kesimpulannya kalau kita dari laut jgn laa trus trus balik ke rumah.. takut ada yg MENUMPANG!!!!!

Perkongsian dari Sharul, seorang polis Marin yang bertugas di Sabah.

What do you think?

Written by admin

Comments

Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0

Comments

0 comments

Lagenda Misteri Kinabalu – Part 1

Penampakan penanggal di SMK DENGKIL