in

Lebuhraya Seremban-Port Dickson

Kisah ini dah 2 tahun lepas. Berlaku di lebuhraya Seremban-Port Dickson. Kalau orang seremban atau org port dickson sgt tahu yg highway itu seram, bertambah seram lagi bila tiada lampu jalan di situ.

Kejadian nya berlaku apabila saya balik dari seremban hendak ke pd. Selepas mnghantar kwn saya di terminal bas di seremban. Melepasi tol seremban sy mula tak sedap hati. Tak tau kenapa jantung berdebar.

Sy bukalah radio utk hilgkn kesunyian, wktu tu baru pkul 11 mlm.

Bbrapa minit sy drive, tiba2 enjin sy kereta bt hal. Tersengguk2. Ya Allah.. Jgn laa buat hal masa ni.. Sy berhenti di bwh lmpu jalan psg double signal. Terus call kwn sy kat seremban utk dtg. Tengok2 apa yg patut.

“Bro, mana? Aku kt highway serembn ni nk balik pd. Kau dtg jap. Kereta aku rosak nii.”

“Okay2. 15 minit lgi aku sampai.”

“Thanks bro,”

Lega skit bila member sy otw ke tmpt sy. Sy pon tggulah. 15 minit kemudian. Mmber sy smpai. Dia pndg sy sengih2. *buang tebiat ke bdk nibtyibe sengih2.. Dia check2 kereta sy.

“Bro, air tkde ni. Enjin panas.”

“Ouhh, so cmne. ?”

“Isi air dlu, pastu dlm 5 minit cube try start”

Sy pon bt ape yg dia suruh.. Dan berhasil. Enjin sy boleh start !.

“Wehh terima kasih bro !”

“Tkde hal laa. Mmber2.. “

“Aku gerak pd dlu lah. “

“Ok2. Hati2 bwk anak org”.

Hahaha. Mmber sy gelak. Dan dia pon gerak. Sy pelik lah? Sy fkir dia main2, sy pun gerak lah.

Wktu tu jam dah pkul 12.30 mlm. Sy bawak kereta dgn tenang. Sunyi jee jalan disitu.

Smpai dirumah. Sy terus baring di atas katil. Sambil melihat telefon sy. Kwn sy whatsapp.

“Untung lahhh. Ada awek tak bgtau kan?.”

“Apa kau ngarut ni?”

“Eleh kura2 dlm perahu. Pura2 taktahu.”

“Seriuss lah aku xphm ape kau ckp ni”

“Abis dlm kereta kau tadi awek siapa?? Punya lawa.!”

“Wehh ! Kau xyah bt lawak lah. Aku sorg dari seremban td. !!”
sy mula marah dlm mse sama rasa takut. Bulu roma ttibe naik.

“Sumpah !! Aku mane pernah tipu kau.. Kau ade awek saje berdalih dari aku kan. Bkn main lawa lagi. “

Tiba masuk message baru, tiada nama, tiada no. Sy pun buka

“Sy dlm kereta ni. Tak nak ajak trun ke??”

Ya Allah, hnya Allah jee tahu betapa takut nya sy waktu tu. Sy trus berselubung dgn selimut. Smbil mmbca ayat2 yg sy tahu. Lalu sy tertidur.

Keesokan hari, sy tgk telefon. Message tu tiada lagi. Sy cerita kt kwn yg tlg sy mlm tu. Dia mula nyee susah nk percaya. Bile sy hmpir nangis bile bercerita.

Smpai skg sy tak berani pergi ke seremban sorg diri pd wktu malam.

Perkongsian Daripada Unknown.

What do you think?

Written by ERRA

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0

Comments

0 comments

Perjalanan Paling Lama

Kisah Seram Suri Rumah