in

Lebuh Raya Puaka

Kisah ini bermula di suatu pagi yg indah aku mendapat pangilan kerja di sebuah syarikat majlis daerah aku pun gembira kerana suda lama aku pohon akhirnya diterima juga. Aku menaiki moto untuk pergi ke pekan yg terletak kira-kira 12 kilometer dari rumah aku. Dalam perjalanan itu aku terkejut melihat ada banyak kereta yg berhenti ,polis juga berada di situ.

Aku sangka itu adalah roadblock biasa tapi aku silap rupanya sebuah kemalangan dahsyat telah berlaku di situ yg melibatkan sebuah motorsikal dan sebuah kereta (viva). Polis yg menjaga di situ bertanya kepada setiap kenderaan yg lalu disitu termasuk aku. Polis bertanya jikalau aku ada melalui jalan tersebut pada malam semalam. Kerana kemalangan tersebut terjadi semalam. Aku menjawab dengan tenang bahawa aku memang selalu melalui jalan ini tapi jarang pada waktu malam.  Polis berkata terima kasih dan aku berlalu dengan perlahan.

Sesampainya aku di pekan. Aku dengar ramai org bercerita tentang kemalangan yg berlaku itu tapi aku xhiraukan sangat. Aku pun lapor diri di tempat kerja baru aku dan diterima sebagai klindan lori sampah. Aku diberitahu jadual berkerja aku iaitu pada jam 8 malam hingga jam12.30malam. Setelah selesai sesi lapor diri aku pun pulang ke rumah kerna malam itu juga aku mula berkerja.

Setibahnya aku di rumah aku pun rehat dan tertidur. Ibu membangunkan aku ,aku terus melihat jam. Jam suda menjunjukan jam 6.30 petang. Aku mandi, makan dan bersiap awal. Aku bergerak ke tempat kerja jm7.30 malam masi banyak kereta yg lalu lalang aku lalu d tempat kejadian aku rasa ada sesuatu yg pelik tp aku teruskan sja perjalannan ke tempat kerja. Aku sampai d tempat kerja dan berkerja seperti biasa. Apabila selesai berkerja aku pun ingin pulang sebelum sempat pulang kawan baru aku (zack) sempat berkata hati2 kalau lalu d jalan popok (nama tempat hanya rekaan) tu(tempat kemalangan yg baru berlaku itu).

Katanya tempat tu sekarang ada penunggu sambil ketawa aku pun ikut gelak kerana aku anggap dia cuma bergurau walaupun ada rasa takut sikit. Jam menunjukan jam 1.00pagi aku hidupkan motor dan jalan untuk pulang kerumah. Jalan punya jalan aku sampai d jalan popok itu(tempat kejadian berlaku)aku perlahankan motorsikal aku.  Aku rasa seram sejuk kerana iyala jam 1 pagi jarang kereta lalu disitu. Aku rasa mcm ada sesuatu yg sedang melihat aku moto aku terasa berat aku mula takut aku cuba memecut tapi mcm ada sesuatu yg menarik moto aku.

Perkongsian daripada William.

What do you think?

Written by Blazniter William

Comments

Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0

Comments

0 comments

Kisah Seram Lebuh Raya Ke Segamat

Pontianak Pendek (Budak)