in

Kisah Abang 1

Hi Nama aku Gabriel

Ini bukan kisah aku ketika itu aku belum lahir lagi.
Abang aku tidak lagi ingat tentang hal itu iyanya bermula ketika keluarga aku sedang makan dekat petang tu. Selepas itu, semua seperti normal seperti biasa. Selepas beberapa minit, kakak aku tingu abang aku pelik semacam sambil melihat kedalam lobang di atas rumah. Abang aku mengeras dan muka pucat serta tidak dapat bernafas.Ibuku cepat-cepat membawa abang aku di rumah  nenek aku. Nenek aku cepat-cepat sembayangkan abang aku dalam posisi terduduk, terus tersedar abang aku disuruh tidur di rumah nenek aku.

Keesokkan harinya nenek aku ada cerita abang pelik semacam dia bercakap seorang diri, matikan lampu dan hidupkan semula dan banyak lagi tapi yang paling pelik nenek aku terlihat sedang memanjat dinding. Ibu aku mendengar kisah tersebut, setiap kali tidur ibu akan tidur bersama abang aku. Syukurlah semua menjadi biasa seperti selalu.

Tapi apa paling menghairankan, semua orang, kakak aku dan ibubapa hairan siapa yang abang aku nampak di dalam lobang tersebut masih menjadi tanda tanya yang masi bermain di minda kami semua sekarang lobang tersebut masi ada dan menjadi tempat saya meyimpan perangkap tikus.

Itulah kisah abang aku

Perkongsian Daripada Gabriel.

What do you think?

Written by ERRA

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0

Comments

0 comments

Kepala Berambut Panjang

Sesat di Alam Bunian