in

Hantu Ikut Aku!

Salam untuk semuanya. Hello, nama aku Elman. Aku nak cerita kesah aku sendiri dan aku kawan Azim jadi korang boleh tengok cerita Azim. Ok masok ketopit, aku ni selalu nampak benda macam hantu. Selalu jugak nak cakap, aku sering nampak beda ni dan aku dah tak takut lagi dengan beda ni tapi kali ini baru buat aku takut. Masetu aku lagi memandu lepastu ade nampak orang exsiden. Aku baru nampak sangat depan-depan dengan moto aku. Jadi aku kol polis dan mereka pun langsung datang dan aku pun pegi balik. Masa aku balik aku nampak hantu orang exsiden tadi ikut aku. Aku pun biar macam biyasaje aku pun buat tak tahu masetu, tah macam mana boleh tahu aku nampak diya tadi. Dia cakap “Kau ade nampak aku kan?” Aku pun tekejut, mane tak tekejut tiba aje diye boleh tahu. Aku diam je tapi diye cakap “Carikan kepala diya” Selepas tu, diye pergi. Aku pun tepakse cari, cari punya cari, aku nampak benda berwana putih di sebelah aku. Mase tu aku tengok mayat tadi, arwah orang tu ikut. Aku pun terus cari, selepas itu diye ade cakap “Betol lah kau boleh napak aku” Aku pun tanak layan. Aku terus cari je masa tu, aku dah jupa kepala diye. Aku pun pegi tempat polis nak hantar kepala diye lepas itu aku pun balik dari balai polis. Waktu malam pun, masa tu aku tengah baca novel, masa baca novil aku nampak pintu aku tebuka sendiri. Aku tak kesah tapi aku dengar suara orang ketawa, aku pun pelik selalunya aku napak muka hantu saja tapi kali ini dengan suara sekaligus. Masa tu aku nampak arwah orang tu tadi diye cakap aku yang laga diya. Aku pun semakin pelik, katanya diya selalu ada dengan aku kalau aku tak mintak maaf dekat diya. Aku pun mintak maaf tapi diya dah terlambat. Aku pun tak dapat tido pun malam tu, mata aku hitam, aku pegi ke ustad. Masa aku pegi, aku mun di baca surah suci selepas itu hantu tu cakap mintak maaf dekat aku. Selepas itu, diya ade cakap orang laga diya. Masatu aku pun cari orang dan aku jumpa orang tu nama diya Nizam. Jadi diya mintak maaf dekat arwah tu. Masa tu aku tak nampak diya, muka seram diya jadi muka biyasa saja. Ustad tadi bu baca ayat suci dekat arwah tu. Aku sekarang sudah tak nampak dah hal seram lagi. Itu sajalah yang boleh saya sampai kan jadi jangan lah buat salah ya. Terima kaseh untuk dengar cerita saya, semoga kita boleh bertemu lagi.

Perkongsian Daripada Elman.

What do you think?

Written by ERRA

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0

Comments

0 comments

Saka Nenek Kebayan

Lembaga Mata Terbeliak