in

Gangguan Tengah Malam

Satu mlm tu aku nak cari buku lah…maklumlah besok kan sekolah..x silap aku hari tu hujan,lebat sangat,hari khamis aku rase..

Ok sambung cerita,aku kan ade kerja rumah waktu malam tu..aku baru ingat pastu aku cakap dalam hati “alah malas ah nak buat” mase tu jam menunjukkan pukul 11 tengah malam,aku sorang je yang belum tidur..pastu ape lagi,cepat2 lah aku buat kerja rumah

Lepas aku buat kerja rumah tu,mak ngan abang aku tetiba bangun,katenye nak stay jap tunggu aku sambil sambil sembang ngan abang aku,pastu aku makin lajulah buat sebab ade teman

Lepas je aku siap kerja rumah aku,aku pergi lah bilik nak cari buku untuk sekolah esok,mase aku nak tengok jadual tu macam ade orang pandang dari sebelah tingkap,aku toleh ke kiri nak tengok sape,tengok2 takde orang

Mase tu aku tengok bilik aku tu semua kat atas,maksudnye sejadah,kontrol kipas,semua kat atas kecuali katil lah,tak kan katil kat atas pulak,..

Aku tanye mak aku”mak,tadi mak ade angkat ke barang barang kat bilik”mak jawab”mane ade”.

Pastu mak ngan abang aku pon tidur sbb tunggu aku bape jam tah..hihihi,aku gi lah minum air kejap,pastu masuk bilik balik lepastu semua bende yang kat atas tadi tersusun kat bawah dengan sangat rapi.

Aku pandang balik jadual aku nak carik buku,jadual aku tu tetiba jatuh dan ade darah,pastu macam ade orang panggil name aku,aku toleh kat tingkap muka puntianak punya terkejut sampai melompat aku..ape lagi larilah masok bilik…Itu pertama dan terakhir aku pergi cari buku sesorang..sampai demam panas aku besok nye.

Perkongsian Daripada Unknown.

What do you think?

Written by ERRA

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0

Comments

0 comments

Jelmaan Ayah

Perempuan Misteri Berambut Panjang