in

Gangguan Kat Rumah Baru

Cite ni dh lama start aku pindah sini lagi. Aku pindah rumah baru masa 2012 lepas setahun adik aku lahir. Normal la kalau rumah baru je mesti kene kacau tapi ni pengalaman pertama aku sekeluarga kene kacau. Citer ni start masa aku first masuk sini. Biasa lah kalau baru masuk rumah baru mesti kosong kan jadi malam pertama kitotng kat umah baru xde apa yg seram sangat cuma bunyi ii je. Mak aku cakap jgn endehkan kalau takut sangat baca je ayat kerusi.

Then aku pon ikutlah ckp mak aku so xde apa yg ganggu aku. Dalam 2/3 minggu cuma gangguan yg sama kitorng dpt sampai lah makcik aku dari kampung dtg nk lawat kitorng malam hari pertama umi(gelaran makcik) aku kat umah kitotng tido kat dpn sameii aku xpasti kol bape sbb aku just dengar cite tapi aku rasa dlm kol 2 gitu umi aku terbangun sebab nk minum air lepas minum air umi aku nk kedepan balik umi aku berselisih ngan mak aku umi aku tegur mak aku tapi mak aku tk ckp ape umi aku plik umi aku buat tkkesah je umi aku ckp dia tunggu la mak aku dtg blik masuk blik

Tapi dh dkt 20mint mak aku tkdtgii umi aku rasa plik jadi umi aku buat tkendah je. Esoknya umi aku tnya mak aku pasal kejadian semalam mak aku kata memang mak aku takde keluar bilik nk ke tandas jadi umi aku kata “dhla jngn sampai bdkii tu tahu “mak aku iyekan je.

Dh setahun lbih kitorng pindah kat situ ganguan tu tk berhenti kat situ.malam tu aku ngan keluarga blik kampung sepanjang seminggu kitorng blik kampung mak aku dpt panggilan dari jiran sebelah umah jiran aku tnya ade sape sape ke kat umah as(gelaran mak aku) sebab setiap malam dengar ada orng mandi sambil nyanyi kat bilik as tepat kol 12 je ada orng nyanyi. Mak aku meremang mak aku cakap memang xde sape kat umah sbb semua blik kampung.

Suatu hari tu aku tido lambat dlm kol 3,4 gitu aku dengar bunyi plik kat luar umah jadi aku gi tengok lepas aku tengok aku trs tutup tv lari masuk blik (korang cer teka apa yg aku nampak) aku nampak ada orng bercangkul depan umah aku.aku memang trauma giler time tu.

Jadi mak aku amik keputusan panggil ustaz buat kali yg ketiga baru berjaya walaupon xsemua ganguan hilang tapi sekurangiinya x selalu diganggu. Aku nasihatkan korang untuk sentiasa berwaspada kalau baru pindah . benda utama yg korng kene jagu tu hah mulut tu jgn celupar sangat . k tu je bye.

Perkongsian daripada Afiqah.

What do you think?

Written by Maya

Comments

Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0

Comments

0 comments

Siapa Di Luar?

Rumah Atok