in

Gangguan Di 7E

Salam semua. Nama aku Firdaus. Harini aku ingin menceritakan kisah yang aku alami semasa aku bekerja di 7Eleven pada tahun 2017. 7 Eleven mempunyai shift, shift pertama 7pagi-3 ptg, shift kedua 3ptg-11 mlm dan shift ketiga 11mlm-7 pagi. Nak dijadikan cerita masa tu aku shift kedua pukul 3ptg-11mlm. Masa tu dalam pukul 7 ptg lebih macam tu customer agak kurang, so aq nak pergi ke tandas sekejap di dalam store room. Selepas aku membuang hajat, aku pun pergi ke singki yang berdekatan dengan tandas. Semasa aku membasuh tangan aku terdengar bunyi yg pelik dan badan aku seperti susah nak bergerak. Masa tu kepala aku masih memandang singki.

Aku pun angkat kepala aku slow2 dan melihat cermin. Semasa aku melihat cermin aku nampak seperti bayang hitam yang bergerak pantas melintas di belakang aku. Aku punya terkejut dengan pantas aku toleh kearah bayang hitam itu. Rupa-rupanya tikus berewarna kelabu rupanya. Aku pun rasa lega sambil ketawa dalam hati. Tapi bila aku fikir balik, kalau benda yang aku nampak di cermin itu adalah tikus, kenapa warnanya tidak sama? Di cermin itu aku nampak benda berwarna hitam dan tikus itu berwarna kelabu. Selepas aku fikir secara tiba hati aku berdegup dan bulu roma aku pun naik meremang.

Aku tak edahkannya lalu aku keluar di store room dan sambung buat kerja. Pada pukul 11mlm shift aku dah habis. Aku pun balik kerja melalui jalan shortcut iaitu jalan kubur china. Semasa dalam perjalanan balik aku terdengar suara (Hehehe….) Aku pun terkejut lalu berhentikan motor di tepi sambil memandang kiri dan kanan aku. Aku bingung “bunyi apa tadi tu?” Aku pun rasa tak sedap hati lalu aku memecut sampai ke rumah aku. Sesampai sahaja di rumah aku,aku pun keluarkan kertas A4 dan alat melukis.

Sebab aku nak melukis komik untuk disiarkan di page aku dekat FB. Semasa aku sedang melukis komik dalam masa sejam lebih macam tu, aku rasa macam ade orang memerhatikan aku diluar tingkap bilik aku. Tidak lama kemudian aku terdengar (skreeeeettt…).Aku terdengar bunyi cakaran, bunyi cakaran dia tu panjang,bukan bunyi cakaran yang macam kucing tu. Bulu roma aku naik meremang dantangan aku rasa kebas. Aku secara perlahan memandang kearah tingkap dan….. kelihatan ada seorang sedang memandang aku dengar mata yang terbeliak. Wajahnya hodoh dan rambut dia panjang. Aku pun dengan cemas laungkan ALLAHHuakbar sambil membaca surah yang aku tahu.

Mahkluk itu pun hilang di tingkap bilik aku. Keesokan harinya aku masuk kerja pagi dan aku ceritakannya pada kawan aku. Rupa-rupanya semua staff termasuk boss aku sendiri pernah terkena gangguan dari mahkluk itu. Kawan aku cerita di 7Eleven ini memang keras dah ramai bekas staff sebelum pun terkena gangguan dari makhluk itu. “Kalau kau nak tahu dulu sebelum kedai ini dijadikan 7Eleven, tempat ni pernah ada orang mati. Tak tahulah dia mati sebab apa”. Selepas aku mendengar kisah dari kawan aku, Aku kuatkan diri aku dan meneruskan bekerja di situ sehingga aku diluluskan untuk sambung belajar di kemahiran automatif. Itu sahaja kisah seram yang aku alami,banyak lagi kisah yang aku alami.Tapi ini sahaja kisah yang paling seram bagi aku.

Perkongsian daripada Firdaus.

What do you think?

Written by Maya

Comments

Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0

Comments

0 comments

Diganggu Oleh Penunggu Hutan – Si Menyerupai

Teman Malam