in

Flat Polis Tingkat 4 Berhantu

Hai nama aku luqman..skerg ni aku dok Bandar puteri klang..disini aku nk cerita pegalaman aku sepanjng berada di sebuah tmpt aku dn adik aku membesar. Cerita ini terjadi semasa kecil. Adalah dlm umur 6 7 tahun.

Mak aku seorang anggota polis dan kami sekeluarga dpt duduk di flat polis sementara nk dptkn rumh yg lain..agak lama jgk aku nk berpindh ke rumh baru yela mak aku pun baru je dpt keje.. mak ayah aku masatu X dpt nk Jaga aku dn adik2 aku, drg terpaksa mencari pengasuh untuk Kami..

Rumah aku Ada 4 tingkat dan rumah kami pula terletak di tingkt 3,setiap tingkt Tu ade jiran2 kecuali tingkt 3 dn 4..nk jadikn cerita so Kami jela yg ada di tingkat 3.. aku mula perasan bila sejak mak ayah aku pergi keje..aku macam ade rasa dgr bunyi org berjalan…aku blh dgr bunyi hentakkn kaki Tu agak kuat..bila dgr btul2 bunyi Tu btul2 ade kat tingkt 4…masatu kena plk malam2..mak ayah aku pergi keje..aku pun aduh mampus aku..

Masatu aku kejut adik aku yg sedng tido..dgn separuh sedar aku tanye adik aku..”eh dik kau ade dgr apa2 x?“ adik aku pun “alaa kau ni kacau la aku nk tido”..so aku pun xlayan dn buat2 xdgr..ke esok harinya..masatu MLM menjelma..pada Malam Tu..hujan sgt lebat..dgn petir samba menyambar..

Nasib baik mak aku ade kt bilik..masatu dh masuk pukul 1, hujan Masih lebat dgn angin yg kencang..tiba2 aku terdgr tingkap aku bunyi seolah2 org ketuk dn bunyi cakaran..aku punya terus lari kt mak aku dn cerita apa yg berlaku td..mak aku pun cakap..Alaa xde apa la cuma angin je..dh pergi tido balik..aku pun lega la yg mak aku kata cuma angin..namun xberhenti situ..sekali lagi aku dgr bunyi cakaran Di tinkap bilik aku..dn aku dgr lg seolah2 guli terjatuh byk Kali…aku pun tutup telinga..lps Tu bilik aku bertentangan dgn dapur dn dapur aku Tu menhadap hutan..

Aku terdgr bunyi org belegar2 Di dapur dn tarik kerusi..dgn muka aku tutup bantal..aku ternpk  ade satu  lembaga putih..rambut panjang..Mata merah meyala..kuku panjang..sedng merenung tajam dkt aku…aku pun kejut adik aku..adik aku pun npk..Kami ade beradik pun jerit ketakutan. Tidak beberapa saat kemudian lembaga Tu pun berlalu pergi..sejak aritu..aku dn adik aku akn tido bersama mak aku..dn sejak Tu jgk..aku dn adik aku selalu nampak byg2 berlegar di rumah aku..

Ketika umur aku masuk 13 tahun..aku pun berpindah ke rumh baru..dan aku pun cerita la apa yg aku dn adik aku npk kt mak aku..rupanya mak aku dh tau rumh kt tingkat atas Tu mmg keras ..ade berpenunggu..jiran2 selalu dgr org menjerit…tarik kerusi..guli jatuh..pintu diketuk..haish nasib la..Tu semua kisah seram aku yg pernh lalui ketika aku berada Di rumah flat polis lama..alhamdulillah sejak pindah rumah baru..saya xmengalami apa2 ganguan..

Perkongsian dari Luqman Melalui Applikasi Kisah Misteri, Muat Turun Kisah Misteri di – http://onelink.to/kisahmisteri

What do you think?

Written by admin

Comments

Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0

Comments

0 comments

Sekolah Bekas Tapak Pemujaan

Siulan Burung Tanda Hantu Tengok?