in

Diekori

Kejadiam ini berlaku semasa aku berusia 25 tahun. Pada waktu itu aku baru sahaja pulang dari mendaki gunung. Kira – kira pukul 12.00 malam aku singgah di sebuah warung di tepi jalan. Aku bersembang dengan tuan kedai dia bertanya(kamu dari mana). Aku pun terus berkata baru balik mendaki. Pak cik itu terkaku seperti dia lihat sesuatu yang tinggi di belakangku.

Aku segera membayar dan belalu pergi semasa berjalan kunci motorku aku terlihat dari celah kangkangku seekor lembaga yang hitam lebat dan tinggi sedang  mengekoriku aku dan melambai kepadaku. Aku bergegas dan pulang ke rumah. Aku membuka radio surah yasin tiba tiba ia tertutup dan aku terbau sesuatu yang busuk.

Aku berpura-pura tidur kemudian makhluk itu berbisik menyuruh aku membuka pintu dengan nada yang seram. Selepas itu dia berlari di atas bumbung rumahku. Aku terkaku. Tiba tiba dia mencakar pintu bilikku dan akhirnya gangguan tamat. Tetapi bau busuk itu semakin kuat tak aku sangka dia berada di bawah katilku. Aku menguatkan semangat.

Tiba tiba saja dia mengetuk tingkapku sambil ketawa(HA HA TAKUT). Aku belari keluar dan memaiki motor dan pulang ke rumah ibuku. Aku sempat melihat wajah nya pada cermin motorku dia tersenyum lebar dengan wajahnya yang hodoh. Aku beharap supaya aku tidak diganggu lagi.

Perkongsian daripada Iman.

What do you think?

Written by Maya

Comments

Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0

Comments

0 comments

Puaka Kebun Sawit

3 Pokok