in

6:30am

Hai, nama saya Sandra, nama pendek Lee. Umur saya sekarang 19 tahun. Saya memang ada banyak kisah seram macam pernah di ganggu, ternampak bnyak lagi lah tapi tak pernah di rasuk. Tapi kisah  ini mengajar aaya jangan pergi sekolah awal sangat (6:30am).

Kisahnya bermula begini, semasa saya berumur 12 tahun, Saya ni jenis yang suka datang sekolah awal, kadang-kandang saya sampai jam 6 pagi, 6:40 pagi paling lambat pun jam 7 pagi, Saya bukan lah pelajar cemerlang sangat nak datang awal sebab nak study bagai, cuma ini adalah seperti pertandingan bagi kami, memang agak pelik tapi budak-budak kan, jagi siapa yang datang awal dia lah pemenang.

Saya masih ingat lagi hari isnin mak aaya hantar aaya tepat jam 6:30am, sekolahtu masih gelap yang ada di sana hanya penjaga sekolah saja, cikgu belum sampai saya seorang saja murid yang sampai di sana, mak saya cuba untuk takut” kawasan Sekolah tu nampak menakutkan kata mak Saya, tapi saya biarkan saja.

Sekolah saya ini ada 5 tingkat cuma tingkat 5 di tutup tanpa sebab dan kelas saya berada di tingkat 4. Saya mula perasan tingkat 4 lampu tu sudah di buka, apa lagi saya keluar Dari kereta dan cakap dengan mak saya” kawan saya sudah sampai lah”, mak saya rasa macam tak sedap hati dan suruh saya masuk balik dalam kereta, tapi saya ni jenis keras kepala saya cuma cakap “Tak apa lah kan ada pak guard sana” jadi mak saya biarkan saya pergi.

Semasa saya masuk kawasan sekolah secara tiba2 kawasan itu menjadi sejuk, dalam fikiran saya mungkin akan hujan kot, jadi saya biar saja, dalam kawasan sekolah saya ni ada dua jalan nak pergi ke kelas, satu jalan singkat dekat dengan padang satu lagi jalan jauh dekat dengan kantin sekolah, jadi saya ambil jalan singkat, di jalan itu juga ada kelas peralehan (khas untuk murid belajar membaca). Semasa saya lalu jalan itu, dalam kelas saya ternampak ada seorang budak lebih kurang macam darjah 1 sedang melihat saya berjalan, mukanya agak menakutkan juga lah sikit, matanya besar, tapi saya abaikan saja “mungkin imaginasi saya saja kot” kata hati saya, apabila saya berhenti budak itu dah hilang, dan terus berjalan pergi ke tangga, Masa saya berjalan saya terdengar tapak kaki pulak, dalam hati “kenapa lah saya datang awal sangat!” Bila saya berhenti bunyi itu pun berhenti, bila saya jalan bunyi seakan akan mengejar saya dari belakang.

Sampai sahaja di tangga saya terus menoleh ke belakang mungkin ada murid lain nak permainkan Saya tapi tidak ada seorang pun di belakang saya, apalagi saya lari sekuat hati saya until pergi ke kelas saya, bunyi tu semakin kuat, apabila saya sampai di tingkat 4 saya menoleh ke belakang saya ternampak ada satu lembaga sedang tengok saya tapi ia semakin hilang dan hilang perasan saya tu hanya tuhan saja tahu berapa penat dan takutnya saya, tangga tingkat 5 itu berdepan dengan kelas saya jadi saya tak heran lah sangat sebab tangga tu ada pagar dan di kunci.

“Penat sangat sampai nak baring je kat atas lantai dan tidur” kata hati saya, tapi tak boleh jadi saya teruskan perjalanan saya pergi kelas, ada tiga kelas A, B Dan C, kelas di hujung sekali kelas A. Masa ni lah saya rasa nak nangis pun ada nak balik pun ada dan menyesal pun Ada ” kenapa lah saya tak pilih jalan yang jauh tu!” dengan marah, tapi apa boleh buat pergi sjaa lah dengan hati yang menyesal, semasa saya lalu dua kelas itu saya ternampak budak yang sama di kelas C dan B, saya nak tegur tapi kawan saya pernah cakap “jangan tegur kalau Benda tu menakutkan”, Saya biarkan saja, matanya seakan akan jarum melihat saya, Saya cuma dapat berdoa kepada tuhan saja, budak itu makin menghilang apabila saya sampai ke kelas Saya.

Jam 6:40AM pelajar masih tak datang lagi, dalam kelas saya gelap gelita seperti kelas kelas lain (kelas saya tak di kunci sebab tempat kunci rosak asyik terbuka 24 jam), Saya ternampak dalam kelas ada sekumpulan pelajar lelaki bermain bola kertas di hujung kelas, Saya tak berapa nampak sangat muka dorang sebab gelap jadi Saya cuma tengok dalam berapa saat Dan pelajar itu menoleh kepalanya Dan berlari pergi ke tempat saya dengan lajunya pelajar tu hampir sampai ke tempat saya, Saya dapat nampak matanya merah Dan garang seperti binatang buas, apa lagi dengan takutnya Saya tutup dan tanggan Saya terus pergi ke suiz lampu dengan marah yang tertutup, Saya Cuba beranikan diri until membuka mata saya. Dengan terkejutnya pelajar yang Saya nampak tadi tu tidak Ada pun malah memang belum Ada pelajar lain yang sampai kelas tu.

Saya penat sangat dengan gangguan itu tadi, Saya pergi ke tempat duduk Saya yang berada di hujung Dan barisan tenga, dengan Masa yang Ada ni Saya nak rehat kejap, mata Saya tutup dengan pelahannya, Saya terasa seperti Ada bunyi datang Dari belakan tu bunyi macam perempuan sedang ketawa, bunyi Makin lama Makin dekat Dan sya terasa rambut Saya seperti dibelai dengan lembutnya Dan bercakap” Tak nak main dengan sayake?(ketawa dengan seramnya)” Saya terus terbangun. Jam menunjukkan 7:01am dan Saya nampak classmate Saya sudah datang dengan gembiranya Saya cakap ” Selamat pagi” Dan terus pergi . Saya ingat gangguan tu sudah berhenti, Saya terus keluar Dari kelas dengan gembiranya sebab suda Ada murid yang datang untuk meletak barang2 dorng dalam kelas. Sampai sja di tangga sya ternampak Ada satu pelajar perempuan di atas tangga tingkat 5, Saya Cuba untuk biarkan Dan teruskan perjalanan Saya pergi bawa,” satu langkah, dua langkah, tiga langkah” bundah tu cubah mengirah langkah Saya untuk turun tangga Dan langkah keempat saya berhenti sebab suara tu sda tiada lgi, dengan bodohnya Sy pushing kebelakan Saya nampak satu lembaga sedang duduk mencangkuk tengok Saya dengan Mata yang tajam dan badan seakan macam goblin (bukan seperti K-Drama) macam toyol pun ada, mukanya tersenyum lebar melihat saya.

saya beku berapa saat Dan tutup Maya terus lari pergi ke kelas baling,Saya rasa berapa bodohnya kenapa saya lari pergi ke kelas tapi nasib baik Ada lgi pelajar di dalam kelas Saya yang belum turun.itu gangguan yang Saya Tak pernah lupakan, Saya ceritakan kisah ni Kat kawan saya Dan kawan Saya cakap “Kat Sekolah ni memang berhantu” Saya oohkan sahaja, Dan Dari Sana lah Saya tak bertanding siapa datang awal Dan Tak nak pergi Sekolah awal. Nasib baik Saya Tak demam keesokannya sebb minggu minggu exam hahaha. Ada banyak lagi kisah seram Saya tapi setakat ini sja kisah seram saya.

What do you think?

Written by Lyee Sandra

Comments

Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0

Comments

0 comments

Pengalaman Hijab Terbuka (Hotel di Po*t D***son)

Kuburan Di Kampung Bundu Tuhan